Czy da się zabezpieczyć interesy marki we współpracy z influencerami?
Szeroko komentowana Afera Pandora Gate rzuca światło na ryzyka związane z influencer marketingiem. Mówiąc o tym z perspektywy firm, które angażują się w współpracę z internetowymi celebrytami, warto zastanowić się, jak zabezpieczyć interesy marki przed ewentualnymi negatywnymi konsekwencjami. Sprawie przyjrzała się mec. Katarzyna Turcza w najnowszym artykule na biznesprawnik.pl.
Co znajdziemy w publikacji?
🔍 Prawo do odszkodowania i zadośćuczynienia: Więcej o przypadku naruszenia dóbr osobistych firmy, takich jak renoma czy dobre imię, czy istnieje możliwość skierowania roszczeń o zadośćuczynienie pieniężne. Dodatkowo, czy jeśli działania influencera przyczynią się do szkody majątkowej, firma może żądać odszkodowania za utracone korzyści.
💼 Umowy z klauzulą kary umownej: Czy umowa z influencerem powinna zawierać klauzulę kary umownej za naruszenie określonych zobowiązań? Czy kara ta stanowi zryczałtowane odszkodowanie, ułatwiające i skracające procedurę dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przez sąd?
📜 Prawo do weryfikacji treści: Czy i jak firma powinna zagwarantować sobie prawo do weryfikacji treści publikowanych przez influencera.
🚫 Zasady wcześniejszego zakończenia współpracy: Czy umowa powinna zawierać katalog zdarzeń, które uprawniają firmę do natychmiastowego zakończenia współpracy z influencerem bez ponoszenia strat finansowych?
🔐 Rekomendacje Prezesa UOKIK: Jakie rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych w mediach społecznościowych opublikował OKIK?
Zabezpiecz swoją markę, podejmując świadome decyzje przy współpracy z influencerami. Pełen artykuł: https://biznesprawnik.pl/2023/12/29/czy-da-sie-zabezpieczyc-interesy-marki-we-wspolpracy-z-influencerami/.
newsletter przedsiębiorcy wrzesień 2023 newsletter przedsiębiorcy wrzesień 2023
dla
branży spożywczej
i rolnej
prawny