PREPACK – PRZYGOTOWANA LIKWIDACJA

Dlaczego jest tak korzystny dla przedsiębiorców?

PREPACK

co to jest?

Przygotowana likwidacja to stosunkowo nowe rozwiązanie wprowadzone na grunt polskiego prawa upadłościowego, inspirowane prawem anglosaskim, w którym znana jest ona jako „pre-packaged bankruptcy” (inaczej „pre-pack”).

W skrócie, przygotowana likwidacja polega na sprzedaży przedsiębiorstwa dłużnika (lub jego zorganizowanej części), bądź poszczególnych składników majątkowych stanowiących znaczną część przedsiębiorstwa, na warunkach ustalonych wcześniej pomiędzy dłużnikiem i potencjalnym inwestorem, zatwierdzonych następnie przez sąd.

“Podejmując decyzję o przeprowadzeniu skutecznego postępowania upadłościowego z opcją przygotowanej likwidacji, należy pamiętać o tym, że nie jest to proces prosty. Warto zatem powierzyć sporządzenie wniosków specjalistom, którzy posiadają odpowiednią wiedzę i niezbędne doświadczenie.”

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna (dostęp: 01.05.2018)

PREPACK

Jakie są zalety przygotowanej likwidacji?

Argument #1

Skrócony czas

Niewątpliwym atutem pre-packu jest skrócony czas trwania postępowania upadłościowego, a co za tym idzie – znaczne zmniejszenie jego kosztów oraz szybsze zaspokojenie wierzycieli, którzy przy okazji nie będą obciążani kosztami działania przedsiębiorstwa przez cały czas trwania postępowania.

Argument #2

Zachowanie integralności przedsiębiorstwa

Dodatkowo, ta forma likwidacji umożliwia zachowanie integralności przedsiębiorstwa upadłego, inwestor może je bowiem przejąć już w toku postępowania upadłościowego.

Argument #3

Nabycie przedsiębiorstwa bez długów

Jednak najistotniejszym z punktu widzenia inwestora jest fakt, że w przygotowana likwidacja umożliwia nabycie przedsiębiorstwa upadłego bez długów i obciążeń. Jest to w szczególności istotne w przypadku nieruchomości pierwotnie obciążonych hipotekami, co stanowi często przeszkodę na drodze do ich dalszego zbycia lub obrotu nimi.

PREPACK

Dlaczego my?

Zespół naszych specjalistów doradza przedsiębiorcom na każdym etapie i przy każdej czynności podejmowanej w związku z przygotowaną likwidacją. Pomagamy naszym Klientom w określeniu optymalnych warunków sprzedaży, a także prowadzimy negocjacje z potencjalnymi inwestorami w celu osiągnięcia korzystnych dla obu stron rozwiązań. Sporządzamy pełną dokumentację niezbędną do złożenia skutecznego wniosku o ogłoszenie upadłości oraz wniosku o zatwierdzenie warunków sprzedaży, w tym w szczególności aktywnie wspieramy naszych Klientów przy kompletowaniu niezbędnych dokumentów oraz przeprowadzamy ich szczegółową analizę. Trzymamy rękę na pulsie przez cały czas trwania postępowania, na bieżąco reagując na wszelkie zapytania lub wątpliwości kierowane przez sąd lub syndyka. Wreszcie, załatwiamy wszelkie formalności związane z finalizowaniem zakupu przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, jak również jego przekazaniem inwestorowi.

Innymi słowy – jesteśmy PRAWNĄ ręką w biznesie naszych Klientów.

Zachęcamy do kontaktu!

KONTAKT

formularz kontaktowy

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radców Prawnych Marek Turcza z siedzibą w Poznaniu (60-278), ul. Palacza 144, REGON: 120119490, NIP: 9451892838. Informacje w przedmiocie warunków i zasad ochrony danych osobowych znajdują się na stronie https://turcza.com.pl/odo/.

 

TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

NIP: 945-189-28-38

Telefon: +48 61 666 37 60

FAX: +48 61 666 37 59

E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

Oddział Poznań

ul. Palacza 144
60-278 Poznań

Oddział Leszno

ul. Niepodległości 49
64-100 Leszno

znajdź nas

Biuro

TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

ul. Palacza 144
60-278 Poznań

Telefon: +48 61 666 37 60
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30

 

O kancelarii

Zespół Kancelarii składa się z grupy prawników o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Doradzamy klientom biznesowym niezależnie od wielkości firmy i zasięgu działania.

 

Copyright © 2020 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.