PREPACK – PRZYGOTOWANA LIKWIDACJA
Dlaczego jest tak korzystny dla przedsiębiorców?
PREPACK
co to jest?
Przygotowana likwidacja to stosunkowo nowe rozwiązanie wprowadzone na grunt polskiego prawa upadłościowego, inspirowane prawem anglosaskim, w którym znana jest ona jako „pre-packaged bankruptcy” (inaczej „pre-pack”).
W skrócie, przygotowana likwidacja polega na sprzedaży przedsiębiorstwa dłużnika (lub jego zorganizowanej części), bądź poszczególnych składników majątkowych stanowiących znaczną część przedsiębiorstwa, na warunkach ustalonych wcześniej pomiędzy dłużnikiem i potencjalnym inwestorem, zatwierdzonych następnie przez sąd.

“Podejmując decyzję o przeprowadzeniu skutecznego postępowania upadłościowego z opcją przygotowanej likwidacji, należy pamiętać o tym, że nie jest to proces prosty. Warto zatem powierzyć sporządzenie wniosków specjalistom, którzy posiadają odpowiednią wiedzę i niezbędne doświadczenie.”
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna (dostęp: 01.05.2018)
PREPACK
Jakie są zalety przygotowanej likwidacji?
Argument #1
Skrócony czas
Niewątpliwym atutem pre-packu jest skrócony czas trwania postępowania upadłościowego, a co za tym idzie – znaczne zmniejszenie jego kosztów oraz szybsze zaspokojenie wierzycieli, którzy przy okazji nie będą obciążani kosztami działania przedsiębiorstwa przez cały czas trwania postępowania.
Argument #2
Zachowanie integralności przedsiębiorstwa
Dodatkowo, ta forma likwidacji umożliwia zachowanie integralności przedsiębiorstwa upadłego, inwestor może je bowiem przejąć już w toku postępowania upadłościowego.
Argument #3
Nabycie przedsiębiorstwa bez długów
Jednak najistotniejszym z punktu widzenia inwestora jest fakt, że w przygotowana likwidacja umożliwia nabycie przedsiębiorstwa upadłego bez długów i obciążeń. Jest to w szczególności istotne w przypadku nieruchomości pierwotnie obciążonych hipotekami, co stanowi często przeszkodę na drodze do ich dalszego zbycia lub obrotu nimi.
PREPACK
Dlaczego my?
Zespół naszych specjalistów doradza przedsiębiorcom na każdym etapie i przy każdej czynności podejmowanej w związku z przygotowaną likwidacją. Pomagamy naszym Klientom w określeniu optymalnych warunków sprzedaży, a także prowadzimy negocjacje z potencjalnymi inwestorami w celu osiągnięcia korzystnych dla obu stron rozwiązań. Sporządzamy pełną dokumentację niezbędną do złożenia skutecznego wniosku o ogłoszenie upadłości oraz wniosku o zatwierdzenie warunków sprzedaży, w tym w szczególności aktywnie wspieramy naszych Klientów przy kompletowaniu niezbędnych dokumentów oraz przeprowadzamy ich szczegółową analizę. Trzymamy rękę na pulsie przez cały czas trwania postępowania, na bieżąco reagując na wszelkie zapytania lub wątpliwości kierowane przez sąd lub syndyka. Wreszcie, załatwiamy wszelkie formalności związane z finalizowaniem zakupu przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, jak również jego przekazaniem inwestorowi.
Innymi słowy – jesteśmy PRAWNĄ ręką w biznesie naszych Klientów.
Zachęcamy do kontaktu!
KONTAKT
formularz kontaktowy
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
NIP: 945-189-28-38
Telefon: +48 61 666 37 60
FAX: +48 61 666 37 59
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

Oddział Poznań
ul. Palacza 144
60-278 Poznań

Oddział Leszno
ul. Niepodległości 49
64-100 Leszno
znajdź nas
Biuro
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
ul. Grochowska 56
60-347 Poznań
Telefon: +48 61 666 37 60
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl
Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30
O kancelarii
Zespół Kancelarii TURCZA składa się z radców prawnych i adwokatów o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Biznesowi klienci otrzymują merytoryczne wsparcie niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa i jego zasięgu działania. Kancelaria zapewnia opiekę prawną wykraczającą poza granice kraju za sprawą aktywnej współpracy w ramach międzynarodowej organizacji The Law Firm Network.
Nawigacja strony
Copyright © 2022 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.