USŁUGI Z ZAKRESU AML
AUTOMOTIVE
Anti Money Laundering (AML)
Ustawa z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2019 r. poz. 1115) (AML) wprowadza szereg obowiązków dla podmiotów operujących w kluczowych branżach, w tym również branży automotive. Dość wspomnieć, że od zeszłego roku poszerzony został katalog tzw. instytucji obowiązanych, które na mocy przepisów AML winne na bieżąco dokonywać rejestracji transakcji o wartości równej bądź wyższej 15.000 eur (lub stanowiących równowartość tej kwoty).
Warto wspomnieć, że przepisy AML nakładają na instytucję obowiązaną wymóg wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za ich realizację, która winna zostać przeszkolona w tej tematyce.

Instytucje obowiązane
Kryterium kwalifikującym dany podmiot do grona instytucji obowiązanych jest m.in. wysokość przyjmowanych przez nią wpłat gotówkowych, jak również świadczenie określonego rodzaju usług ubezpieczeniowych, są to zatem obszary, które dotykają bezpośrednio branży automotive.
KARY
Obowiązki ustawowe
OFERTA Z ZAKRESU AML
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów, Kancelaria TURCZA stworzyła szereg produktów, które umożliwiają podmiotom:
weryfikację poprawności ich polityk pod kątem wypełnienia wymogów AML,
skuteczne wdrożenie procedur oraz dokumentów przewidzianych w ustawie,
szkolenia kadry kierowniczej, osób odpowiedzialnych w organizacji za obszar AML i pracowników, jak również,
uzyskanie bieżącej opieki prawnej, a tym samym odpowiedzi na wszelkie wątpliwości.
Wszystkie nasze usługi oferujemy jako odrębne produkty lub w formie pakietów, dostosowanych do potrzeb poszczególnych podmiotów.
Z uwagi na wieloletnie doświadczenie Kancelarii TURCZA w zakresie obsługi branży automotive, nasz zespół wyróżnia znajomość specyfiki tego obszaru biznesu, co przekłada się na wysoką jakość świadczonych usług, precyzyjną identyfikację problemów oraz tworzenie praktycznych rozwiązań.

PAKIETY
AUDYT
+ 5 godz. konsultacji z ekspertem
AUDYT + WDROŻENIE
+ 10 godz. konsultacji z ekspertem
AUDYT + WDROŻENIE + SZKOLENIE
+ 15 godz. konsultacji z ekspertem
AUDYT
Weryfikacja poprawności praktyk i dokumentacji pod kątem bezpieczeństwa transakcji.
Rekomendacje w formie raportu.
WDROŻENIE
Usługa „wdrożenia AML” stanowi produkt uzupełniający w stosunku do audytu i stanowi realizację założeń i rekomendacji wskazanych w Raporcie Poaudytowym. Wdrożenie obejmuje sporządzenie dostosowanych do specyfiki branży Klienta, wewnętrznych procedur przewidzianych w ustawie AML, w tym w szczególności:
- wewnętrznej procedury regulującej zasady postępowania w instytucji zobowiązanej oraz
- procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- oraz innych dokumentów, w zależności od potrzeb Klienta.
Kancelaria przeprowadzi analizę profilu transakcji realizowanych u Klienta, na postawie której sporządzi ocenę ryzyka na podstawie Krajowej Oceny Ryzyka.
Pracownicy Klienta zostaną poinstruowani, jakie transakcje podlegają zgłoszeniu do GIIF, minimalnym zakresie dokumentacji służącej do identyfikacji zamawiającego/beneficjenta rzeczywistego oraz sposobie jej archiwizacji.
Nasz zespół opracował szereg autorskich materiałów, w tym infografik, które w przystępny sposób zaznajamiają pracowników Klienta z tematyką AML.
Kompleksowe sporządzenie dokumentacji.
Przygotowanie procedur, w tym procedury anonimowego zgłaszania naruszeń.
Wytyczne dla pracowników w przystępnej formie.
Ocena ryzyka.
SZKOLENIE
W dogodnej lokalizacji i terminie.
Autorskie materiały.
Szkolenie czyni zadość art. 58 ustawy o [].

więcej o aml w artykułach
Blog – BIZNESPRAWNIK.PL:
- AML – obowiązek wprowadzenia procedury anonimowego zgłaszania naruszenia przepisów
- Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z ustawą AML – ruszył Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
- Nowe obowiązki instytucji obowiązanych dotyczące szkoleń nałożone przez ustawę AML
- Ustawa AML – nowe obowiązki dla instytucji obowiązanych
- Prawo do kopiowania dokumentów na podstawie przepisów ustawy o dokumentach publicznych, przepisach bankowych oraz „RODO”
KONTAKT
formularz kontaktowy
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
NIP: 945-189-28-38
Telefon: +48 61 666 37 60
FAX: +48 61 666 37 59
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

Oddział Poznań
ul. Palacza 144
60-278 Poznań

Oddział Leszno
ul. Niepodległości 49
64-100 Leszno
znajdź nas
Biuro
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
ul. Palacza 144
60-278 Poznań
Telefon: +48 61 666 37 60
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl
Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30
O kancelarii
Zespół Kancelarii składa się z grupy prawników o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Doradzamy klientom biznesowym niezależnie od wielkości firmy i zasięgu działania.
Nawigacja strony
Copyright © 2021 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.