WEBINAR: ZABEZPIECZENIE ROSZCZEŃ W SPRAWACH ODSZKODOWAWCZYCH (CESJA WIERZYTELNOŚCI A UPOWAŻNIENIE) (09/06/2020)

4 czerwca 2020


Spowolnienie gospodarcze wywołane lockdownem i epidemią potrwa jeszcze przez najbliższe miesiące i będzie zmuszać serwisy samochodowe do poszukiwania nowych źródeł pieniędzy. Jednym z takich źródeł, przez szereg lat przez wiele warsztatów odpuszczanym, są spory z ubezpieczycielami na gruncie likwidacji szkód komunikacyjnych.

Jak wiemy, towarzystwa ubezpieczeniowe przy wypłacie świadczeń kwestionują wiele aspektów dokonanej naprawy – jej zakres, standard użytych części, koszty roboczogodziny, czy standard lub długość okresu najmu pojazdu zastępczego. W skali całego rynku rocznie są to w sumie dziesiątki milionów złotych. Jak zgodnie twierdzą przedstawiciele warsztatów którzy składają do sądów pozwy przeciwko ubezpieczycielom działanie to jest koniec końców opłacalne, trzeba „tylko” zacząć to robić. Jedną z podstaw sukcesu jest prawidłowo stworzona dokumentacja jeszcze na gruncie likwidacji szkody w samym serwisie.

Dlatego też przygotowaliśmy specjalne szkolenie, które dotyczyć będzie dokumentów na podstawie których warsztat w ogóle może w spór z ubezpieczycielem wejść – cesji lub upoważnienia do odbioru odszkodowania. Szkolenie dedykowane jest serwisom blacharsko-lakierniczym (zarówno autoryzowanym jak i niezależnym) oraz wypożyczalniom pojazdów.

 

W webinarze zostaną omówione następujące zagadnienia:

  • Likwidacja bezgotówkowa i spory z ubezpieczycielem – dlaczego to się opłaca?
  • Różnica między cesją wierzytelności a przekazem wierzytelności,
  • Upoważnienie do odbioru odszkodowania (rozliczenie bezgotówkowe) jako przekaz wierzytelności,
  • Dla jakich serwisów korzystniejsze jest robienie cesji, a dla których podpisywanie oświadczeń o rozliczeniu bezgotówkowym;
  • Optymalny moment na podpisanie dokumentów cesji i przekazu oraz optymalny moment na wykorzystanie tych dokumentów,
  • Ograniczenia wynikające z cesji i upoważnienia do odbioru odszkodowania,
  • Planowane zmiany w prawie mające wpływ na dopuszczalność zawierania umów cesji.

 

W trakcie webinaru omówione zostaną zabezpieczenia ryzyka związane z pokryciem kosztów naprawy pojazdów i innych usług powypadkowych w sprawach odszkodowawczych w postępowaniu likwidacyjnym i sądowym. Celem webinaru jest ułatwienie windykacji należności za wykonane usługi.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

AKTUALNOŚCI

Nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych

Nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych

Dnia 09 lutego 2022 roku Sejm uchwalił długo przygotowywaną nowelizację kodeksu spółek handlowych. Jest to jedna z największych nowelizacji KSH....

KONTAKT

formularz kontaktowy

    Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radców Prawnych Marek Turcza z siedzibą w Poznaniu (60-347), ul. Grochowska 56, REGON: 120119490, NIP: 9451892838. Informacje w przedmiocie warunków i zasad ochrony danych osobowych znajdują się na stronie https://turcza.com.pl/odo/.

     

    TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

    NIP: 945-189-28-38

    Telefon: +48 61 666 37 60

    FAX: +48 61 666 37 59

    E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

    Oddział Poznań

    ul. Palacza 144
    60-278 Poznań

    Oddział Leszno

    ul. Niepodległości 49
    64-100 Leszno

    znajdź nas

    TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

    ul. Grochowska 56
    60-347 Poznań

    NIP: 945-189-28-38

    Telefon: +48 61 666 37 60
    E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

    Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30

     

    O kancelarii

    Zespół Kancelarii TURCZA składa się z radców prawnych i adwokatów o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Biznesowi klienci otrzymują merytoryczne wsparcie niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa i jego zasięgu działania. Kancelaria zapewnia opiekę prawną wykraczającą poza granice kraju za sprawą aktywnej współpracy w ramach międzynarodowej organizacji The Law Firm Network.

    Copyright © 2022 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.