Nowe wymogi Państwowej Inspekcji Pracy w związku z epidemią

12 maja 2020


Szanowni Klienci,

pomimo ciągle panującego zagrożenia związanego z wirusem SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19, co raz więcej dziedzin gospodarki powoli wraca do normalnego funkcjonowania. Jednakże z uwagi na wciąż istniejące zagrożenie chorobą COVID-19 konieczne jest podjęcie w zakładach pracy rozwiązań zapewniających pracownikom maksymalne bezpieczeństwo. Z uwagi na powyższe pojawiły się w ostatnich dniach nowe wytyczne Państwowej Inspekcji Pracy odnośnie organizacji pracy i utrzymania w zakładach pracy środków bezpieczeństwa zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa.

Powyższe powoduje konieczność wprowadzenia nowych procedur i praktyk bezpieczeństwa, a być może również zmianę organizacji i sposobu pracy na wielu stanowiskach. Należy pamiętać, że w przypadku zmian w procesie pracy Pracodawcy powinni skorygować ocenę ryzyka i uwzględnić w niej wszystkie nowe zagrożenia, również te mające wpływ na zdrowie psychiczne (aktualizacja oceny ryzyka).

Należy pamiętać, że właściwe zorganizowanie obszaru BHP w zakładzie pracy pozwoli na bezpieczny i zdrowy powrót wszystkich pracowników do pracy a także na dalsze efektywne funkcjonowanie zakładu pracy przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa.

Ponadto konieczne jest przygotowanie procedur, jeśli jeszcze nie zostały wdrożenie, regulujących funkcjonowanie zakładu pracy w sytuacji ograniczenia w przemieszczaniu się – np. określenie szczegółowych zasad pracy zdalnej. A także weryfikacja warunków pracy pracowników pozostających w biurze – zapewnienie dodatkowej przestrzeni między stanowiskami pracy, zamiast popularnego do tej pory „open space” – zastosowanie dodatkowych przegród oddalających pracowników. Zapewnienie środków ochrony indywidulanej, organizacja pracy zmianowej jeśli jest to możliwe, określenie zasad korzystania z przerwy śniadaniowej czy obiadowej oraz zasad korzystania z przestrzeni wspólnych tj. kuchnia czy stołówka. Zapewnienie środków do dezynfekcji rąk i elementów środowiska pracy – blatów, klamek, poręczy, wyposażenia technicznego np. wspólnych drukarek kopiarek. 

Konieczność poinformowania pracowników o wprowadzeniu nowych zasad, procedur, zapewnienie dodatkowych szkoleń jeśli jest to konieczne.

Mając na uwadze powyższe służymy Państwu wsparciem w weryfikacji i dostosowaniu do nowej rzeczywistości lub stworzeniu stosownych procedur i zasada funkcjonowania zakładu pracy, zapewniających Państwu skuteczne instrumenty pozwalające na sprawne zarządzenie pracownikami zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy.

 

Zespół Kancelarii TURCZA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

AKTUALNOŚCI

Nagranie webinaru „Mój elektryk”

Nagranie webinaru „Mój elektryk”

Szanowni Państwo, W dniu 09.07.2021 r. odbył się webinar prawny pt „Dopłaty do samochodów elektrycznych Program „Mój Elektryk”. Poprowadzony został...

Alert Prawny Kancelarii Turcza

Alert Prawny Kancelarii Turcza

Nasi prawnicy regularnie przygotowują Alert prawny, w którym publikujemy najważniejsze zmiany prawa ze szczególnym uwzględnieniem przepisów...

Nowości w prawie – 2021 rok

Nowości w prawie – 2021 rok

  PO1 stycznia 2021 r. – Zmiana statusu osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą Od dnia wejścia w życie regulacji przepisy dotyczące...

Tarcza antykryzysowa 6.0 – aktualizacja

Tarcza antykryzysowa 6.0 – aktualizacja

Rozwiązania Tarczy 6.0 mają wspomóc przedsiębiorców z około 40 branż. Dotyczy ona w szczególności takich branż jak handel, turystyka, siłownie, czy...

Tarcza Antykryzysowa 6.0 – opracowanie

Tarcza Antykryzysowa 6.0 – opracowanie

W DNIU 26 PAŹDZIERNIKA 2020 R. DO SEJMU WPŁYNĄŁ POSELSKI PROJEKT USTAWY O ZMIANIE USTAWY O SZCZEGÓLNYCH ROZWIĄZANIACH ZWIĄZANYCH Z ZAPOBIEGANIEM,...

Nowe wytyczne UODO dotyczące pracy zdalnej

Nowe wytyczne UODO dotyczące pracy zdalnej

Urząd Ochrony Danych Osobowych w dniu 4 maja 2020 roku opublikował nowe wytyczne dotyczące korzystania z dokumentacji papierowej podczas wykonywania pracy zdalnej.

Wsparcie prawne w kryzysie dla firm

Wsparcie prawne w kryzysie dla firm

Obecna sytuacja gospodarcza stanowi poważne zagrożenie dla ciągłości funkcjonowania wielu podmiotów gospodarczych. Chcąc zapewnić najwyższej jakości...

Opracowanie nowego projektu ustawy antykryzysowej

Opracowanie nowego projektu ustawy antykryzysowej

Przekazujemy ważny materiał: OPRACOWANIE PROJEKTU USTAWY O SZCZEGÓLNYCH INSTRUMENTACH WSPARCIA W ZWIĄZKU Z ROZPRZESTRZENIANIEM SIĘ WIRUSA SARS-COV-2 Zachęcamy do zapoznania się z materiałem i skorzystania z …

KONTAKT

formularz kontaktowy

    Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radców Prawnych Marek Turcza z siedzibą w Poznaniu (60-278), ul. Palacza 144, REGON: 120119490, NIP: 9451892838. Informacje w przedmiocie warunków i zasad ochrony danych osobowych znajdują się na stronie https://turcza.com.pl/odo/.

     

    TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

    NIP: 945-189-28-38

    Telefon: +48 61 666 37 60

    FAX: +48 61 666 37 59

    E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

    Oddział Poznań

    ul. Palacza 144
    60-278 Poznań

    Oddział Leszno

    ul. Niepodległości 49
    64-100 Leszno

    znajdź nas

    Biuro

    TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

    ul. Palacza 144
    60-278 Poznań

    Telefon: +48 61 666 37 60
    E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

    Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30

     

    O kancelarii

    Zespół Kancelarii składa się z grupy prawników o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Doradzamy klientom biznesowym niezależnie od wielkości firmy i zasięgu działania.

     

    Copyright © 2021 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.