Nowe wymogi Państwowej Inspekcji Pracy w związku z epidemią
12 maja 2020
Szanowni Klienci,
pomimo ciągle panującego zagrożenia związanego z wirusem SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19, co raz więcej dziedzin gospodarki powoli wraca do normalnego funkcjonowania. Jednakże z uwagi na wciąż istniejące zagrożenie chorobą COVID-19 konieczne jest podjęcie w zakładach pracy rozwiązań zapewniających pracownikom maksymalne bezpieczeństwo. Z uwagi na powyższe pojawiły się w ostatnich dniach nowe wytyczne Państwowej Inspekcji Pracy odnośnie organizacji pracy i utrzymania w zakładach pracy środków bezpieczeństwa zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa.
Powyższe powoduje konieczność wprowadzenia nowych procedur i praktyk bezpieczeństwa, a być może również zmianę organizacji i sposobu pracy na wielu stanowiskach. Należy pamiętać, że w przypadku zmian w procesie pracy Pracodawcy powinni skorygować ocenę ryzyka i uwzględnić w niej wszystkie nowe zagrożenia, również te mające wpływ na zdrowie psychiczne (aktualizacja oceny ryzyka).
Należy pamiętać, że właściwe zorganizowanie obszaru BHP w zakładzie pracy pozwoli na bezpieczny i zdrowy powrót wszystkich pracowników do pracy a także na dalsze efektywne funkcjonowanie zakładu pracy przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa.
Ponadto konieczne jest przygotowanie procedur, jeśli jeszcze nie zostały wdrożenie, regulujących funkcjonowanie zakładu pracy w sytuacji ograniczenia w przemieszczaniu się – np. określenie szczegółowych zasad pracy zdalnej. A także weryfikacja warunków pracy pracowników pozostających w biurze – zapewnienie dodatkowej przestrzeni między stanowiskami pracy, zamiast popularnego do tej pory „open space” – zastosowanie dodatkowych przegród oddalających pracowników. Zapewnienie środków ochrony indywidulanej, organizacja pracy zmianowej jeśli jest to możliwe, określenie zasad korzystania z przerwy śniadaniowej czy obiadowej oraz zasad korzystania z przestrzeni wspólnych tj. kuchnia czy stołówka. Zapewnienie środków do dezynfekcji rąk i elementów środowiska pracy – blatów, klamek, poręczy, wyposażenia technicznego np. wspólnych drukarek kopiarek.
Konieczność poinformowania pracowników o wprowadzeniu nowych zasad, procedur, zapewnienie dodatkowych szkoleń jeśli jest to konieczne.
Mając na uwadze powyższe służymy Państwu wsparciem w weryfikacji i dostosowaniu do nowej rzeczywistości lub stworzeniu stosownych procedur i zasada funkcjonowania zakładu pracy, zapewniających Państwu skuteczne instrumenty pozwalające na sprawne zarządzenie pracownikami zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy.
Zespół Kancelarii TURCZA
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
AKTUALNOŚCI
Nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych
Dnia 09 lutego 2022 roku Sejm uchwalił długo przygotowywaną nowelizację kodeksu spółek handlowych. Jest to jedna z największych nowelizacji KSH....
🥚🌼🥚 Spokojnych Świąt Wielkanocnych 2022!
Z okazji Świąt Wielkanocnychwszystkim naszym Partnerom, Przyjaciołom,Klientom i Współpracownikom życzymywszystkiego co najlepsze i...
Pomoc obywatelom Ukrainy – informacje dla przedsiębiorców
W dniu 09 marca 2022 roku sejm uchwalił ustawę o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego Państwa. Ustawa w...
Reklama w mediach społecznościowych pod lupą UOKIK – publikacja w OOH Magazine
We wrześniu 2021 roku na portalach społecznościowych zawrzało. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie treści sponsorowanych na...
KONTAKT
formularz kontaktowy
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
NIP: 945-189-28-38
Telefon: +48 61 666 37 60
FAX: +48 61 666 37 59
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

Oddział Poznań
ul. Palacza 144
60-278 Poznań

Oddział Leszno
ul. Niepodległości 49
64-100 Leszno
znajdź nas
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
ul. Grochowska 56
60-347 Poznań
NIP: 945-189-28-38
Telefon: +48 61 666 37 60
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl
Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30
O kancelarii
Zespół Kancelarii TURCZA składa się z radców prawnych i adwokatów o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Biznesowi klienci otrzymują merytoryczne wsparcie niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa i jego zasięgu działania. Kancelaria zapewnia opiekę prawną wykraczającą poza granice kraju za sprawą aktywnej współpracy w ramach międzynarodowej organizacji The Law Firm Network.
Nawigacja strony
Copyright © 2022 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.