Nowe wymogi Państwowej Inspekcji Pracy w związku z epidemią

12 maja 2020


Szanowni Klienci,

pomimo ciągle panującego zagrożenia związanego z wirusem SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19, co raz więcej dziedzin gospodarki powoli wraca do normalnego funkcjonowania. Jednakże z uwagi na wciąż istniejące zagrożenie chorobą COVID-19 konieczne jest podjęcie w zakładach pracy rozwiązań zapewniających pracownikom maksymalne bezpieczeństwo. Z uwagi na powyższe pojawiły się w ostatnich dniach nowe wytyczne Państwowej Inspekcji Pracy odnośnie organizacji pracy i utrzymania w zakładach pracy środków bezpieczeństwa zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa.

Powyższe powoduje konieczność wprowadzenia nowych procedur i praktyk bezpieczeństwa, a być może również zmianę organizacji i sposobu pracy na wielu stanowiskach. Należy pamiętać, że w przypadku zmian w procesie pracy Pracodawcy powinni skorygować ocenę ryzyka i uwzględnić w niej wszystkie nowe zagrożenia, również te mające wpływ na zdrowie psychiczne (aktualizacja oceny ryzyka).

Należy pamiętać, że właściwe zorganizowanie obszaru BHP w zakładzie pracy pozwoli na bezpieczny i zdrowy powrót wszystkich pracowników do pracy a także na dalsze efektywne funkcjonowanie zakładu pracy przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa.

Ponadto konieczne jest przygotowanie procedur, jeśli jeszcze nie zostały wdrożenie, regulujących funkcjonowanie zakładu pracy w sytuacji ograniczenia w przemieszczaniu się – np. określenie szczegółowych zasad pracy zdalnej. A także weryfikacja warunków pracy pracowników pozostających w biurze – zapewnienie dodatkowej przestrzeni między stanowiskami pracy, zamiast popularnego do tej pory „open space” – zastosowanie dodatkowych przegród oddalających pracowników. Zapewnienie środków ochrony indywidulanej, organizacja pracy zmianowej jeśli jest to możliwe, określenie zasad korzystania z przerwy śniadaniowej czy obiadowej oraz zasad korzystania z przestrzeni wspólnych tj. kuchnia czy stołówka. Zapewnienie środków do dezynfekcji rąk i elementów środowiska pracy – blatów, klamek, poręczy, wyposażenia technicznego np. wspólnych drukarek kopiarek. 

Konieczność poinformowania pracowników o wprowadzeniu nowych zasad, procedur, zapewnienie dodatkowych szkoleń jeśli jest to konieczne.

Mając na uwadze powyższe służymy Państwu wsparciem w weryfikacji i dostosowaniu do nowej rzeczywistości lub stworzeniu stosownych procedur i zasada funkcjonowania zakładu pracy, zapewniających Państwu skuteczne instrumenty pozwalające na sprawne zarządzenie pracownikami zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy.

 

Zespół Kancelarii TURCZA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

AKTUALNOŚCI

Nowe wytyczne UODO dotyczące pracy zdalnej

Nowe wytyczne UODO dotyczące pracy zdalnej

Urząd Ochrony Danych Osobowych w dniu 4 maja 2020 roku opublikował nowe wytyczne dotyczące korzystania z dokumentacji papierowej podczas wykonywania pracy zdalnej.

Wsparcie prawne w kryzysie dla firm

Wsparcie prawne w kryzysie dla firm

Obecna sytuacja gospodarcza stanowi poważne zagrożenie dla ciągłości funkcjonowania wielu podmiotów gospodarczych. Chcąc zapewnić najwyższej jakości...

Opracowanie nowego projektu ustawy antykryzysowej

Opracowanie nowego projektu ustawy antykryzysowej

Przekazujemy ważny materiał: OPRACOWANIE PROJEKTU USTAWY O SZCZEGÓLNYCH INSTRUMENTACH WSPARCIA W ZWIĄZKU Z ROZPRZESTRZENIANIEM SIĘ WIRUSA SARS-COV-2 Zachęcamy do zapoznania się z materiałem i skorzystania z …

Ważna informacja dla klientów

Ważna informacja dla klientów

Szanowni Państwo, Mając na względzie dynamikę zdarzeń związanych z wystąpieniem wirusa COVID-19 na terenie naszego kraju, chcielibyśmy zaktualizować...

Radca prawny Wojciech Gwóźdź w „Dzienniku Gazecie Prawnej”

Radca prawny Wojciech Gwóźdź w „Dzienniku Gazecie Prawnej”

W dzisiejszym artykule w Dzienniku Gazecie Prawnej (dodatek Samorząd i Administracja) poświęconym tematyce gruntów przeznaczonych pod budownictwo w ramach programu Mieszkanie Plus opublikowano wypowiedź naszego eksperta z zakresu prawa nieruchomości…

AML w branży automotive

AML w branży automotive

Kancelaria TURCZA przeprowadza wdrożenia wymogów „Anti-money laundering” w branży automotive. Chcielibyśmy zaprosić Państwa do odwiedzenia zakładki poświęconej AML na naszej stronie: https://turcza.com.pl/aml/

Nowe szkolenie dla deweloperów „3w1”

Nowe szkolenie dla deweloperów „3w1”

Szanowni Państwo, Przedstawiamy nasze nowe szkolenie "3w1" dedykowane dla branży deweloperskiej. Podczas sześciu godzin nasi eksperci – doświadczeni...

Nowy portal RODO – iodkancelaria.pl

Nowy portal RODO – iodkancelaria.pl

Szanowni Państwo, Zespół Kancelarii TURCZA od kilku lat specjalizuje się w tematyce ochrony danych osobowych. Możemy pochwalić się licznymi audytami, wdrożeniami, autorskimi szkoleniami, aktywnym doradztwem, jak również przejęciem funkcji IOD w organizacjach…

Portal TURCZANIERUCHOMOSCI.PL

Portal TURCZANIERUCHOMOSCI.PL

Szanowni Państwo, uruchomiliśmy w ostatnich dniach nowy portal poświęcony prawnej obsłudze deweloperów, wykonawców i inwestorów budowlanych. Na...

Publikacja o pre-pack w PIT.pl

Publikacja o pre-pack w PIT.pl

Szanowni Państwo, Zachęcamy do lektury naszego artykułu poświęconego tematyce przygotowanej upadłości Pre-pack opublikowanego w portalu PIT.pl, który...

Szkolenia prawne z dofinansowaniem do 80%

Szkolenia prawne z dofinansowaniem do 80%

Szanowni Państwo, Z przyjemnością przekazujemy informację o poszerzeniu naszej oferty szkoleń prawnych dla firm o usługi dofinansowane w wysokości...

Życzenia Wielkanocne 2019 r.

Życzenia Wielkanocne 2019 r.

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych
składamy Państwu najserdeczniejsze życzenia
zdrowia, szczęścia i radości, samych słonecznych dni
oraz sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym.

KONTAKT

formularz kontaktowy

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radców Prawnych Marek Turcza z siedzibą w Poznaniu (60-278), ul. Palacza 144, REGON: 120119490, NIP: 9451892838. Informacje w przedmiocie warunków i zasad ochrony danych osobowych znajdują się na stronie https://turcza.com.pl/odo/.

 

TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

NIP: 945-189-28-38

Telefon: +48 61 666 37 60

FAX: +48 61 666 37 59

E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

Oddział Poznań

ul. Palacza 144
60-278 Poznań

Oddział Leszno

ul. Niepodległości 49
64-100 Leszno

znajdź nas

Biuro

TURCZA Kancelaria Radców Prawnych

ul. Palacza 144
60-278 Poznań

Telefon: +48 61 666 37 60
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl

Godziny otwarcia: od pon do pt - 8.30-16.30

 

O kancelarii

Zespół Kancelarii składa się z grupy prawników o zróżnicowanym i bogatym doświadczeniu zawodowym. Doradzamy klientom biznesowym niezależnie od wielkości firmy i zasięgu działania.

 

Copyright © 2020 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.